måndag 28 september 2015

Tankar kring dagens kapitel...

Har precis läst igenom dagens kapitel och lägger ut en diskussionsfråga här att reflektera över.


Trygghet är ju något vi människor värnar om hårt i livet. Många saknar dock detta i världen, både vuxna och barn. Trygghet är ju inte heller lika för alla. Hur prioriterar vi trygghet i våra liv? Bra tanke att fundera över. Gud uppmanar oss att gå i lydnad när Han kallar oss och då innebär det att vi måste kliva ur båten, vår trygghet och lite på Honom.
Därav dagens diskussionsfråga.
För min egen skull var det att ta steget till frälsningen. Det var mycket som stod på spel, mitt äktenskap, vänner mm. Men längtan var så stark att jag ändå visste att jag var tvungen att ta steget för att få ro och frid i mitt liv. Så jag tog steget i tron på att Han skulle lösa allt annat i livet, och det höll.

Den här bloggen är ett annat sätt jag har tagit ett steg i lydnad, för jag har under snart två års tid gått runt med en längtan att på ett effektivt sätt kunna sprida Guds ord och få människor att läsa bibeln. Så öppnades denna möjlighet och jag kände att this is it. Nu har jag stor förväntan på vad nästa steg kommer bli. Jag har fler drömmar som går bortom bloggandet. Men var sak har sin tid.

Frid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar